Selecteer een pagina

Eindelijk overzicht over je pensioen.

Een inspirerend concept voor
Nationale Nederlanden.

Nationale Nederlanden daagde mij uit om mee te denken over de online omgeving waar klanten hun pensioen kunnen regelen. Hoe kan deze omgeving relevanter en de klant uitnodigen om vaker een kijkje te komen nemen.

Winnaar Battle of Concepts.

Mijn concept is gekozen door Nationale Nederlanden gekozen als winnaar.

Battle of Concepts is een website waar creatief Nederland zich kan buigen over ontwerpproblemen waar grote organisaties tegen aan lopen. Via een wedstrijd met geldprijzen worden de beste oplossingen uitgekozen. Mijn concept won hiermee de eerste plaats met een bijbehorend geldbedrag van vijfduizend euro.

Focus

Een nieuw online dashboard met overzicht als doel.

Het nieuwe dashboard maakt gebruik van kaarten. Iedere kaart toont een concrete samenvatting van een specifiek onderdeel van het pensioenbeheer.

Er wordt zo gewerkt met voor de gebruiker relevante, geconcentreerde stukjes
informatie. De deelnemer moet in één oogopslag kunnen zien wat haar huidige situatie is.

Uit mijn gebruikerstesten blijkt dat verschillende leeftijdsgroepen andere informatie willen ontvangen. Het standaard geselecteerde filter ‘Aanbevolen‘, toont daarom kaarten die gebaseerd zijn op het profiel van de deelnemer.

Een positieve vibe.

Blaas het stof van het imago.

De communicatie van het dashboard is positief en helder. De deelnemer ziet wat er goed gaat en ziet wat er nog beter kan. Iedere kaart biedt vervolgens de deelnemer een directe vorm van interactie aan.

Neem een kijkje.

Het verslag is online te lezen.

Natuurlijk ga ik er nu erg snel doorheen. Daarom nodig ik je van harte uit het concept rustig te lezen. Het vertelt je meer over mijn onderzoek, mijn inspiratie en de verantwoording achter mijn ontwerpkezues.

Quinten Ooms

Ontwerper en student CMD aan de Hogeschool Rotterdam. Digitale communicatie duizendpoot bij Kinderopvang Mundo.