Selecteer een pagina

Stage lopen bij YipYip.

Leren om praktisch te ontwerpen.

Tijdens mijn opleiding CMD aan de Hogeschool Rotterdam heb ik stage mogen lopen bij een ontwerpbureau. Ik mocht meewerken aan actieve projecten en intensief betrokken raken in het bedrijfsleven. Aan het eind van mijn stage had ik een spannende en leerzame periode achter de rug. Ik heb mijn signatuur als ontwerper verder ontwikkeld en ontdekte door reflectie dat ik sterk ben in adaptief leren.

Waar heb ik stage gelopen?

Tijdens het zoeken naar mijn stageplaats viel mijn oog direct op YipYip.

Binnen YipYip wordt ontworpen en gerealiseerd. Visueel en interactie ontwerp kan inhouse ook daadwerkelijk worden gebouwd. Deze korte lijn zorgt voor een praktische kijk op ontwerpen en is dan ook de reden dat ik voor YipYip heb gekozen. Als ontwerper ben je op de hoogte van de technische mogelijkheden en hoe je deze het best kan benutten.

Vil Du?!

Eén van de belangrijkste leermomenten.

Vil Du?! is een serious game ontwikkeld door o.a. YipYip om seksueel getraumatiseerde jongeren te helpen met het herontdekken van intimiteit. Omdat Vil Du?! de kans kreeg een internationale prijs te winnen, kwam intern de vraag om een onepage over het concept te maken. Ik kreeg de opdracht hier aan te werken.

Werken aan een intern project met meedere stakeholders leerde mij feedback juist vergaren en verwerken. Ik leerde hoe ik assets professioneel kon overdragen en deze kon verantwoorden en presenteren.

Watertaxi Rotterdam

Gestrucuteerd werken en vooral niet te gehaast.

Gedurende mijn stage heb ik mogen inspringen bij het visuele ontwerp van de website van de Watertaxi Rotterdam. Tijdens deze momenten heb ik geleerd in een team aan een visueel ontwerp te werken en mijn werk verantwoord over te dragen. Ik heb meer geleerd over het hergebruiken van elementen en werken volgens een grid zodat ik het project makkelijk aan een front-end developer kan overdragen.

Roparun

Een ontwerpproces van begin tot eind.

Het eerste project waar ik aan mocht werken was een ontwerppitch. Ik leerde intensief te werken met wireframes door veel te schetsen. Ik maakte user flows om de app tot in detail uit te plannen en binnen de scope en budget van de opdracht te blijven. Ik werkte mijn concept uit tot visuele schermen en publiceerde dit om gemakkelijk gebruikt te kunnen worden in de eventuele pitch.

Het eindresultaat

Een schitterend verslag.

Mijn stageperiode heb ik afgerond door een uitgebreid verslag te schrijven met een enorme hoeveelheid aan visualisaties. Toen het verslag van de drukker terugkwam was ik dan ook zo trots als een pauw.

Op aanvraag is het stageverslag in te zien. Neem hiervoor contact met mij op.

Quinten Ooms

Ontwerper en student CMD aan de Hogeschool Rotterdam. Digitale communicatie duizendpoot bij Kinderopvang Mundo.